Items where Subject is "300 SOCIAL SCIENCE ( ILMU SOSIAL ) > 370 Education (Pendidikan) > 371.1 Teachers and Teaching/Guru, Tenaga Pendidik, Tenaga Pengajar"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: K | L | M | S | T
Number of items at this level: 9.

K

Kholis, Nur (2022) Data-informed Teacher Training in Islamic Schools to Impact Effective Professional Development. Islamic Studies Journalfor Social Transformation, 6 (2). pp. 75-95. ISSN 2615-1286 (Print); 2686-0619 (Online)

L

Latifah, Umi and Hanif, Ma’mun (2022) Konsep Perencanaan Pembelajaran. Jurnal Pendidikan Figur: Media Publikasi Karya Ilmiah Guru Republik Indonesia, 8 (6). ISSN 977-2579946003

M

Muhlisin, Muhlisin (2015) Respon Dan Kesiapan Guru Pendidikan Agama Islam Sekolah Dasar Terhadap Kebijakan Pengembangan Kurikulum 2013. In: Prosiding Simposium Nasional Riset Pendidikan II 2015 "Guru Transformatif untuk Pendidikan yang lebih baik". Universitas Paramadina, Jakarta, pp. 431-444. ISBN 978-602-7807-58-7

Muniroh, Siti Mumun and Khasanah, Nur and Irsyad, Mohammad (2020) Pengembangan Literasi Budaya Dan Kewargaan Anak Usia Dini Di Sanggar Allegro Desa Podo Kec. Kedungwuni Kab. Pekalongan. Jurnal Lentera Anak, 1 (1). ISSN 2962-7605

Mustakim, Zaenal (2016) Management Model for Training of Pedagogical Competence for Lecturers With Non-Teacher Training Background at STAIN in Central Java. Hikmatuna: Journal for Integrative Islamic Studies, 2 (1). pp. 131-145. ISSN 2503-3042

S

Salafudin, Salafudin (2015) Pembelajaran Matematika Yang Bermuatan Nilai Islam. Jurnal Penelitian, 12 (2). pp. 223-243. ISSN 2541-6944

Sholehuddin, M. Sugeng (2022) Guru Be a Living Legend Dalam Mbentuk Karakter Religius. In: Peran Pendidikan Islam untuk mempersiapkan generasi emas Islam yang berkarakter. Rajawali Pers, Depok, pp. 488-460. ISBN 978-623-372-619-1

Sholehuddin, M. Sugeng (2013) Peran Orang Tua Dalam Mendidik Anak Perempuan (Telaah Atas Pemikiran Mohammad Fauzil Adhim). Forum Tarbiyah, 11 (1). pp. 65-78. ISSN 1829-5525

T

Ta'rifin, Ahmad (2009) Membangun Interaksi Humanistik Dalam Proses Pembelajaran. Forum Tarbiyah, 7 (1). pp. 99-114. ISSN 1829-5525

This list was generated on Fri Mar 29 12:23:16 2024 UTC.